Pagina's

zaterdag 27 oktober 2012

Bekeken film #2 Superhelden deel II


30 augustus 2012


Vorige keer liet ik zien welke superheldenfilms ik en mijn vriend samen hadden gekeken. Dit waren bijna alle superhelden uit de film "The Avengers". 
Superhelden Black Widow en Hawkeye hadden geen eigen film kwam ik achter, en dus bleef alleen de Hulk nog over.

We hebben dus "Hulk" uit 2003 gekeken. Je hebt nog een tweede film uit 2008: "The Incredible Hulk", ik denk dat we die ook nog wel gaan kijken. Verder hebben we nog "Batman Begins", en de tweede Batman film "The Dark Knight" gekeken. 

Bijvoorbeeld Batman, Spiderman en Superman zijn personages gemaakt door DC Comics en niet door Marvel Comics (die hebben de personages uit The Avengers gemaakt), vandaar dat deze personages niet in "The Avengers" zitten.

1. Hulk
Omdat ik perse alle losse films van de personages uit "The Avengers" wilde zien, zijn we die gaan kijken. Zo kwamen we uit op de Hulk. We hebben alleen de eerste film gekeken (niet de allereerste, want die  komt uit 1978) die van 2003. Je hebt nog talloze andere films met de Hulk.

"Bruce Banner is een onderzoeker in een laboratorium. Hij werkt mee aan een geheim project om een machine te bouwen waarmee levende cellen gemanipuleerd kunnen worden. Tijdens een experiment gaat er iets mis met Bruce. Hij lijkt nog dezelfde, maar als hij kwaad wordt verandert hij in een groot, groen, gespierd monster: de Hulk! De vraag is of hij zich kan redden van het gehele Amerikaanse leger dat hem nu achterna zit." - Moviemeter





Persoonlijk vond ik de film niet heel leuk. Wel interessant om nou eens te weten te komen hoe de Hulk ontstaat, maar niet heel leuk. Misschien dat de tweede film beter is? Op IMDB scoort deze film een matig 6je. Een 5,7 om precies te zijn. Dat is best slecht. De tweede film daarentegen scoort een mooi rond getal: een 7. Dat is al iets beter, en dat moedigt mij ook aan om daadwerkelijk de tweede film te gaan kijken. Een minpuntje: De acteur die de Hulk speelt in de eerste film is niet dezelfde als in de tweede film..
In de eerste film speelt Eric Bana de Hulk, en in de tweede film speelt Edward Norton de Hulk.
En in "The Avengers" speelt wéér iemand anders de Hulk, namelijk Mark Ruffalo. Ach, je doet er niks aan.

2. Batman Begins
De eerste film van de nu uitgekomen moderne Batman films. God, weer zo'n leuke man op ons scherm! Christian Bale. Deze acteur speelt wel in alle drie de films Batman. Het is dus niet elke keer een andere. Thank God! 




"De kleine jongen Bruce Wayne (Christian Bale) zag zijn ouders voor zijn ogen wreed vermoord worden: een trauma dat hem voor de rest van zijn leven vervult met wraakgevoelens. Het lot laat hem zijn wraak echter niet uitvoeren. Hij vlucht naar het Oosten, waar hij opgevangen wordt door de ninja-leider Ra's Al-Ghul, en als hij terugkeert naar zijn thuisstad Gotham City vindt hij die in de handen van maffiabendes en andere gangsters. Hij besluit een nieuw persoon te worden, één die de harten van misdadigers met vrees vervult: Batman! Met de hulp van politieman Jim Gordon (Gary Oldman) zet Batman zijn eerste stappen in zijn strijd tegen het onrecht. Zijn strijd begint tegen de maffiabaas Don Falcone, de gekke dokter Jonathan 'Scarecrow' Crane en een mysterieuze derde persoon..." - Moviemeter

Echt een gave film! Ik vind t echt zó cool als Batman naar beneden springt en zn "vleugels" uitklapt. Dan zie je pas echt goed dat het een vleermuis is :D.
Deze film scoort een 8.3 op IMDB. En dat verdient ie ook!

3. The Dark Knight
The Dark Knight betekend natuurlijk "de donkere ridder", een bijnaam van Batman.
Deze film vond ik nóg beter dan de eerste, en dan vooral door de bad guy The Joker. De Joker wordt gespeeld door Heath Ledger. 5 dagen nadat de film klaar was, kwam Heath Ledger te overlijden. Een groot verlies voor de filmindustrie al zeg ik het zelf. Ik vond zijn acteerwerk erg goed. Hij kon verschillende soorten films en personages spelen. Van romantisch en in chickflicks tot een schizofrene en psychopathische moordenaar als de The Joker. Acteurs die dat kunnen, zijn de beste vind ik zelf. Heel veel acteurs spelen toch vaak hetzelfde typetje. Kijk maar naar Michael Cera  bijvoorbeeld (ik zeg niet dat hij slecht is hè ;) ), hij speelt bijna altijd de awkward teenager. Dat vind ik jammer als acteurs dat doen. Daarom waardeerde ik Heath Ledger ook enorm.
Wat ik ook wel erg awesome vind aan deze film: Gary Oldman speelt erin mee. 
Als mega Harry Potter fan, vind ik het dan ook altijd leuk als ik de acteurs van die films ergens anders in terug zie. Gary Oldman speelt in Harry Potter Harry's peetvader Sirius Black. 
In "The Dark Knight" speelt ie een politieagent. 





"Bruce Wayne, alias Batman (Christian Bale), en Lt. James Gordon (Gary Oldman) bundelen hun krachten met de nieuw aangewezen Officier van Justitie Harvey Dent (Aaron Eckhart). Samen proberen zij de chaos tegen te gaan die Gotham momenteel teistert, veroorzaakt door niemand minder dan Batmans ergste vijand, The Joker (Heath Ledger): een meedogenloze moordenaar met een vreemd soort humor en een talent voor het verstoren van de algemene orde." - Moviemeter

Deze film krijgt van IMDB een behoorlijk hoog cijfer: een 9! Wow!
Het is het ook waard. Ik heb nog maar weinig films gezien die deze score kregen.

Ook ben ik benieuwd naar de Batman film die nu in de bioscopen draait: The Dark Knight Rises!
Mijn vriend heeft m al gezien in de bios. Ik wacht gewoon lekker tot ie uitkomt om te downloaden!  Haha!

4. The Avengers
Daar is ie eindelijk! De Avengers is sinds een paar dagen uit op dvd en Blu-ray. Dat betekend ook dat er veel downloads in omloop zijn! Vooral in goede kwaliteit :)
Paul en ik hebben het afgelopen weekend deze film gekeken, en ik moet zeggen: HIJ IS FREAKIN' AWESOME. 





"The Avengers zijn een buitengewoon team van superhelden. Wanneer een onverwachte vijand opduikt die een bedreiging vormt voor de wereldwijde veiligheid heeft Nick Fury (Samuel L. Jackson), directeur van de internationale vredesmacht S.H.I.E.L.D., een team nodig om de wereld te redden van de ondergang. Dit team bestaat uit Iron Man (Robert Downey Jr.), Incredible Hulk (Mark Ruffalo), Black Widow (Scarlett Johansson), Thor (Chris Hemsworth), Hawkeye (Jeremy Renner) en Captain America (Chris Evans)." -Moviemeter

IMDB Cijfer: 8,4

Zoals ik jullie al verteld had hebben Black Widow en Hawkeye geen eigen film. Best wel jammer, want dan leer je ze wel "kennen". Iron Man en Hulk hebben allebei 2 films daarentegen. 


  • Er komt een deel 2 van The Avengers, maar die komt waarschijnlijk pas in 2015 uit. 
  • Iron Man krijgt een 3e film en die komt waarschijnlijk 2013 uit.
  • Captain America krijgt een 2e film en die komt waarschijnlijk in 2014 uit.
  • Thor krijgt ook een 2e film en die komt waarschijnlijk in 2013 uit. 

Nog even wachten dus ;)

Dit was het alweer! Tot volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten