Pagina's

zaterdag 27 oktober 2012

Review: Action Am Facette sensitive verzachtende reinigingsdoekjes


Ik was een tijdje geleden naar de Action geweest, en zag deze liggen. Ze waren erg goedkoop en ik dacht: ik heb nog doekjes nodig, meenemen! 

"Am Facette reinigingsdoekjes verwijderen op zachte en efficiënte wijze make-up en onzuiverheden. De milde lotion, verrijkt met Aloë Vera en Vitamine E, hydrateert je gezicht, hals en ogen. Je huid voelt weer zacht en soepel aan. Dermatologisch getest." Dat belooft wat! Lees verder als je wilt weten wat ik er van vond!



Laten we even naar de ingrediëntenlijst kijken.

Aqua - water
Glycerin - glycerine, maakt de huid zacht en is vochtinbrengend.

Cocoamphodiacetate - maakt je huid schoonAloe Barbadensis - Aloe Vera

Tocopheryl Acetate - Vitamine E

Trimethylglycine -  zit onder andere ook in schelpdieren, suikerbieten, spinazie en tarwe

Potassium Sorbate - conserveermiddel

Phenoxyethanol - alcohol (niet zo goed voor je huid dus), conserveermiddel

Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben - parabeen, conserveermiddel

Parfum - spreekt voor zich. Staat helemaal onderaan de lijst. 
Hoe hoger in de lijst, hoe meer er van in het product zit.

Er zitten dus parabenen en alcohol in. Als je dit liever niet hebt, niet kopen dus!Alcohol kan je huid namelijk flink uitdrogen en irriteren. Over alcoholen in cosmetica kun je hier alles lezen.
Parabenen is een heel ander verhaal, dat kon je lezen op deze site.




Handige verpakking en erg hygiënisch! Zo blijven de doekjes goed nat en drogen ze dus niet uit!
De doekjes zijn erg nat.

Ik heb ze meerdere malen getest. Ik vind ze helemaal niet fijn en zacht aanvoelen, wat ze je wel beloven! 
Ze voelen helemaal niet zacht aan, en het gaat dus een beetje zeer doen als je bijvoorbeeld meerdere malen over de dunne huid van je ogen moet wrijven om de make-up er af te halen. "Verzachtende reinigingsdoekjes" amehoela! Ik heb een erg gevoelige huid, ik had expres nog de sensitive versie genomen. Ik wil niet weten hoe de non-sensitive versie is...

Daar tegenover staat dat ze wel goed je make-up eraf halen.

Ik denk dat ik ze nog alleen maar ga gebruiken om bijvoorbeeld swatches van mijn hand te halen. 
Mijn huid kan hier gewoon niet goed tegen. Ik gebruik liever de Etos Verzachtende reinigingsdoekjes, waar ik eerder een review over schreef.

Voordelen
  • Halen je make-up er goed af
  • Hygiënische verpakking
  • Erg natte doekjes (voordeel of nadeel?)
  • Goedkoop
Nadelen
  • Er zitten parabenen , alcohol en parfum in
  • Verre van zacht
  • Door de alcohol kan je huid uitdrogen en gaan irriteren
  • Erg natte doekjes (voordeel of nadeel?)
Zou ik het opnieuw kopen? Nee

De Am Facette sensitive verzachtende reinigingsdoekjes kostten €0,75 voor 25 stuks (behoorlijk goedkoop) en zijn te koop bij Action (heb ze nog nergens anders gezien).

2 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb deze ook en geen gevoelige huid, maar man die doen zeer bij mij zeg en daarenboven halen ze mijn make up er niet af. Echt een ramp :(

    BeantwoordenVerwijderen