Pagina's

zaterdag 27 oktober 2012

Wanted #2 Linkshandige camera


18 mei 2012

   

Alweer de 2e Wanted! Deze keer gaat het over iets wat volgens mij niet bestaat, maar wel zou moeten bestaan. Namelijk de linkshandige camera

Ikzelf ben linkshandig, wat vanzelfsprekend is aangezien deze Wanted over linkshandige camera's gaat :') Duh.

Als ik ergens een hekel aan heb is het wel dat er geen camera's bestaan voor linkshandige en ik denk dat vele van jullie die links zijn het met me eens zullen zijn. Ikzelf ben sterk linkshandig. Fotograferen met mijn rechterhand is een ramp. Ik kan hem amper goed vasthouden met 1 hand, omdat mijn rechterhand gewoon een stuk zwakker is dan mijn linker. Ook een van de redenen waarom mijn foto's zo verkloot zijn af en toe. Áls ik al fotografeer dan heb ik mijn camera altijd vast met twee handen. 

Even wat feitjes: 

  • Maar 10% van de hele wereldbevolking is linkshandig! Dat is dus vrij weinig. 

Je hebt tegenwoordig al linkshandige scharen, computermuizen, gitaren, vulpennen, keukenapparatuur en een heleboel andere dingen.
Waarom dan in hemelsnaam geen linkshandige camera?


Ik denk dat de grootste reden hiervan is, dat grote bedrijven als cameramakers, het te duur vinden om spullen te maken voor "buitenbeentjes", wat behoorlijk jammer is. Want voor mensen met bijvoorbeeld een handicap, die alleen hun linkerhand kunnen gebruiken, is het gebruiken van een camera behoorlijk moeilijk.

  • Het is wel zo dat er meer linkshandige zijn in de Westere landen.
  • Zo'n 1,5 miljoen Nederlanders zijn linkshandig.
  • Aantal beroemde linkshandige mensen zijn: Paul McCartney, Jimmy Hendrix, Leonardo Da Vinci, Charlie Chaplin, Willem Alexander, Thomas Acda, Michelangelo, Robert de Niro, en nog  veel meer!
  • 13 augustus is de internationale dag voor linkshandige
  • Linkshandig zijn is "onkuis" in bepaalde landen als Japan en Taiwan
  • Mannen zijn vaker linkshandig dan vrouwen. Ik voel me speciaal.
  • Linkshandigen kunnen makkelijker lezen in spiegelbeeld dan rechtshandigen!
Ik baal dus behoorlijk dat er geen linkshandige camera's bestaan, maar misschien komt er ooit nog een dag dat ze wel op de markt komen! Wie weet.

              Tumblr_m2mpxabptv1rtm158o1_500_large


x

1 opmerking:

  1. Hallo Marieke,heb mij ook afgevraagd of er linkshandige camera's op de markt zijn.Ik ben namelijk geopereerd en wacht af of ik nog mijn camera kan vasthouden. Ben niet pessimistisch,maar was eens op zoek naar reacties. Maar vind heel weinig over dit onderwerp.Groetjes Weerwolf

    BeantwoordenVerwijderen