Pagina's

zaterdag 27 oktober 2012

Review: Essence get BIG! lashes volume boost waterproof mascara



Essence.eu


In de shoplog van 18 augustus, kocht ik de Essence get BIG! lashes volume boost waterproof mascara.
Ik heb deze mascara op de proef gesteld, kijk je mee?

Zelf kocht ik deze mascara, omdat ik nog nooit een mascara van Essence had geprobeerd, hij budget was, er benieuwd naar was en een waterproof mascara wilde hebben.
Zelf gebruik ik normaal alleen gewone en niet waterproof mascara. Zelf heb ik nooit echt last van doorgelopen mascara. En gebruik het liefst waterproof mascara als ik ga zwemmen.


De verpakking van de mascara is groot, en behoorlijk dik(!) en het is een blauwe huls. Dit fleurtgelijk je stash op! De letters BIG! zijn vetgedrukt en roze. Deze springen er gelijk uit. 
Ook oog hij niet echt goedkoop of iets. Wel oké.


Het borsteltje. Tja. Kort gezegd: Giant!
De mascara geeft echt wel volume. Alleen het onhandige aan zo'n groot borsteltje, is dat je moeilijk in de binnenste ooghoek kan komen en daar de haartjes aan te zetten. Ook is het voor de onderste wimpers niet heel praktisch. Je krijgt al gauw dat je tegen je huid zit. Als je het voorzichtig aanbrengt, moet het geen problemen geven. Heb je haast? Grote kans dat het mis gaat.

Maar nu de grote vraag: is ie echt waterproof?
Mijn antwoord daarop is: JA! 
Ik heb 'm opgedaan toen ik een dagje naar het zwembad ging. Ik ben een paar keer flink onder water gegaan en heb regelmatig een flinke plens water in mijn gezicht gekregen. Geen vlekje te zien! (Ik heb gewoon gezwommen zoals ik normaal doe, en dus niet extra vaak onder water gegaan).

Al moet ik wel bekennen dat ie een flinke huilbeurt niet overleefd. Ik ga gauw in mijn ogen wrijven als ik huil. En dan gaat t vlekken. Misschien is het niet als je niet in je ogen wrijft. 

Het eraf halen van de mascara gaat ook prima met reinigingsmelk of speciale waterproof make-up remover.

Nog een voordeeltje: Essence test niet op dieren!

Pluspunten
  • Leuke verpakking
  • De prijs
  • Geeft wel degelijk volume
  • Na een dagje zwembad geen vlekken
  • Makkelijk te verwijderen
  • Dierproefvrij
Minpunten
  • Overleeft een huilbeurt niet
  • Het borsteltje is vrij groot, waardoor je niet goed in de ooghoeken komt en onderste wimpers kan ook nog wel lastig zijn.
Zou ik het opnieuw kopen: Ja!

Essence get BIG! lashes volume boost waterproof mascara is te koop bij Kruidvat en Trekpleister en kost €2,49.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten