2 oktober 2012
Iets minder dan een maand geleden liet ik jullie de superheldenfilms zien die ik had gekeken.
Deze maand heb ik - tot vandaag toe - 9 films gekeken. Deel 3 (deze dus) laat ik jullie 4 films zien.
1. Back to the Future (1985)
Deze film is behoorlijk oud: hij is uit 1985! Ik had deze film nog nooit gezien (schandalig).
Wat ik er van vond? Een erg leuke film, erg goed voor die tijd. De special effects zijn om te lachen, vergeleken met wat we nu allemaal hebbben. Maar voor die tijd was dat behoorlijk goed (denk ik). Ik vind vooral de auto waarmee ze tijdreizen behoorlijk cool: een DeLorean. Een auto waarvan de deuren omhoog opengaan. Erg futuristisch voor een auto uit de '80. Haha ;)
IMDB cijfer: 8,5
Dat is deze auto.
2. Back to the Future part II (1989)
Omdat de eerste film zo goed scoorde, kwam er nog een tweede deel. Die ook weer erg leuk in elkaar zit.
In dit langverwachte vervolg moet Marty met Doc Brown naar de toekomst reizen om zijn toekomstige zoon uit de problemen te helpen. Zonder dat ze het weten 'leent' Marty's aartsrivaal Biff Tannen de tijdmachine om een kalender met sportuitslagen naar zijn vroegere ik in 1955 te brengen. Als Marty er in het heden achterkomt dat Biff met gokken een fortuin heeft vergaard, moet hij terug naar 1955 om de zaken weer recht te zetten. - Moviemeter
Als je de eerste film hebt gezien voordat je deze kijkt (hoogstwaarschijnlijk), zie je dat Marty als het ware terug gaat naar de eerste film ;) Erg leuk gedaan.
IMDB cijfer: 7,7
3. The Illusionist
Toen ik de trailer zag, moest ik denken aan de film The Prestige. Die gaat namelijk ook over goochelen. Maar toen ik m gekeken had, was hij toch iets minder verwarrend en qua verhaal ook best anders.
"In het Wenen van rond 1900 wordt de jonge Edward verliefd op Sophie, een meisje van ver boven zijn stand. In hun jeugd wordt het tweetal uit elkaar gehaald en mogen ze elkaar niet meer zien. Jaren later, als jonge vrouw, gaat Sophie zich verloven met de Weense prins Leopold. Maar dan komt de magische kunstenaar Eisenheim in de stad en weet iedereen te verbazen met zijn geweldige trucs. Als Eisenheim en Sophie elkaar dan na al die jaren weer tegenkomen, slaat de vonk opnieuw over. Leopold vertrouwt hem niet en stuurt inspecteur Uhl op Eisenheim af om hem in de gaten te houden." - Moviemeter
Een erg goede film, en sowieso het kijken waard!
IMDB cijfer: 7,6
4. Limitless
Ik had al wel het een en ander gehoord over deze film en de trailer bekeken, maar zelf zou ik deze film nooit hebben uitgekozen om alleen te kijken denk. Aangezien in m met m'n vriend zou kijken, dacht ik: waarom niet?
Uiteindelijk toch wel een goede film. Alleen niet mijn keuze. ;) Ik ben niet zo van de actie haha.
IMDB cijfer: 7,3
Dit was alweer de 3e bekeken films!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten