Pagina's

zaterdag 27 oktober 2012

Bekeken films #3 De toekomst, illusies en pillen


2 oktober 2012


Iets minder dan een maand geleden liet ik jullie de superheldenfilms zien die ik had gekeken.
Deze maand heb ik - tot vandaag toe - 9 films gekeken. Deel 3 (deze dus) laat ik jullie 4 films zien.

1. Back to the Future (1985)
Deze film is behoorlijk oud: hij is uit 1985! Ik had deze film nog nooit gezien (schandalig).




Marty McFly (Fox) reist terug naar 1955 met een tot tijdmachine omgebouwde DeLorean van Doc Emmett Brown (Lloyd). Hij zorgt er per ongeluk voor dat zijn moeder verliefd op hem wordt in plaats van op zijn vader. Om ervoor te zorgen dat hij nog geboren zal worden, moet hij ze weer verliefd op elkaar laten worden. Ondertussen moet hij ook nog met hulp van de Doc. Emmett Brown uit 1955 een weg terug naar de toekomst vinden. - Moviemeter

Wat ik er van vond? Een erg leuke film, erg goed voor die tijd. De special effects zijn om te lachen, vergeleken met wat we nu allemaal hebbben. Maar voor die tijd was dat behoorlijk goed (denk ik). Ik vind vooral de auto waarmee ze tijdreizen behoorlijk cool: een DeLorean. Een auto waarvan de deuren omhoog opengaan. Erg futuristisch voor een auto uit de '80. Haha ;)

IMDB cijfer: 8,5


Dat is deze auto.

2. Back to the Future part II (1989)
Omdat de eerste film zo goed scoorde, kwam er nog een tweede deel. Die ook weer erg leuk in elkaar zit. 




Een niet zo goede kwaliteit trailer, maar ach. 

In dit langverwachte vervolg moet Marty met Doc Brown naar de toekomst reizen om zijn toekomstige zoon uit de problemen te helpen. Zonder dat ze het weten 'leent' Marty's aartsrivaal Biff Tannen de tijdmachine om een kalender met sportuitslagen naar zijn vroegere ik in 1955 te brengen. Als Marty er in het heden achterkomt dat Biff met gokken een fortuin heeft vergaard, moet hij terug naar 1955 om de zaken weer recht te zetten. -  Moviemeter

Als je de eerste film hebt gezien voordat je deze kijkt (hoogstwaarschijnlijk), zie je dat Marty als het ware terug gaat naar de eerste film ;) Erg leuk gedaan.

IMDB cijfer: 7,7

3. The Illusionist
Toen ik de trailer zag, moest ik denken aan de film The Prestige. Die gaat namelijk ook over goochelen. Maar toen ik m gekeken had, was hij toch iets minder verwarrend en qua verhaal ook best anders. 





"In het Wenen van rond 1900 wordt de jonge Edward verliefd op Sophie, een meisje van ver boven zijn stand. In hun jeugd wordt het tweetal uit elkaar gehaald en mogen ze elkaar niet meer zien. Jaren later, als jonge vrouw, gaat Sophie zich verloven met de Weense prins Leopold. Maar dan komt de magische kunstenaar Eisenheim in de stad en weet iedereen te verbazen met zijn geweldige trucs. Als Eisenheim en Sophie elkaar dan na al die jaren weer tegenkomen, slaat de vonk opnieuw over. Leopold vertrouwt hem niet en stuurt inspecteur Uhl op Eisenheim af om hem in de gaten te houden." - Moviemeter

Een erg goede film, en sowieso het kijken waard!

IMDB cijfer: 7,6

4Limitless
Ik had al wel het een en ander gehoord over deze film en de trailer bekeken, maar zelf zou ik deze film nooit hebben uitgekozen om alleen te kijken denk. Aangezien in m met m'n vriend zou kijken, dacht ik: waarom niet? 




"Aspirant-auteur Eddie Morra (Bradley Cooper) lijdt aan een chronisch gebrek aan inspiratie. Wanneer een oude vriend hem NZT geeft, een revolutionair nieuw farmaceutisch middel, is hij in staat om zijn volledige hersencapaciteit te benutten. Eddie kan zich alles herinneren wat hij ooit heeft gelezen, gezien of gehoord, elke taal in een dag leren en complexe vergelijkingen begrijpen zolang hij het niet-geteste geneesmiddel in blijft nemen. Al snel brengt het middel financieel en sociaal succes en nodigt de magnaat Carl van Loon (Robert de Niro) hem uit om de grootste fusie in de geschiedenis op te zetten. Maar Eddie krijgt ook belangstelling van mensen die tot alles in staat zijn om de NZT in handen te krijgen." - Moviemeter

Uiteindelijk toch wel een goede film. Alleen niet mijn keuze. ;) Ik ben niet zo van de actie haha.

IMDB cijfer: 7,3

Dit was alweer de 3e bekeken films! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten