Pagina's

zaterdag 27 oktober 2012

Nieuwe telefoon is besteld!

2 oktober 2012
Bron: gsmtoppershop.nl
*KWIJL*

Vooraf
Zoals jullie hier en hier al konden lezen, was ik op zoek naar een nieuwe telefoon. Na wat gezoek wat ik wilde, kwam ik op de HTC Desire C uit. Zo verliefd als ik werd, wilde ik niet eens meer de moeite nemen om naar andere telefoon te zoeken.

In het verleden heb ik wel eens een HTC Hero gehad als leentelefoon die ik van mijn vriend kreeg. Mijn accu van mijn telefoon was toentertijd kapot, en moest worden opgestuurd. Ik vond die HTC zó fijn, dat ik mezelf voornam als 4e telefoon (want dat wordt ie) een HTC te nemen!

Lek en officiële aankondiging HTC Desire C 
Op diverse sites werd gespeculeerd over een opvolger van de HTC Wildfire S. Zo werd ie op verschillende sites HTC Wildfire C of HTC Golf genoemd.
Op 14 mei was er een lek bij Vodafone Portugal, waar ze de HTC Desire C lieten zien. Een dag erna werd de telefoon officieel aangekondigd. Een maand later kwam ie uit. 

Prijzen
De prijzen verschillen héél erg. Ik heb 'm voor €183,00 (er komt nog €6,95 verzendkosten bij) bij Belsimpel.nl besteld. 
Op Kieskeurig.nl kun je makkelijk zien hoeveel de telefoon kost bij andere webshops. Zo verschilt de prijs van €189,95 tot €244,99 (prijzen die ik opnoem zijn inclusief verzendkosten)!
Dat is een verschil van €55,04! Van dat verschil zou je nog een telefoon kunnen kopen bij wijze van spreken!

Specs
Ik heb de witte variant van de HTC Desire C. Je hebt m ook nog in het zwart en rood. Mijn huidige en allereerste telefoon waren/zijn ook wit. Dat bevalt me goed. Wordt niet extreem vies, althans je er niks geks mee doet ;). Ik zal hieronder even de specs zetten, voor de nerdjes onder ons :)


GENERAL2G NetworkGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
3G NetworkHSDPA 900 / 2100
Announced2012, May
StatusAvailable. Released 2012, June
BODYDimensions107.2 x 60.6 x 12.3 mm
Weight100 g
- Touch-sensitive controls
DISPLAYTypeCapacitive touchscreen, 16M colors
Size320 x 480 pixels, 3.5 inches (~165 ppi pixel density)
MultitouchYes
- HTC Sense UI v4.0
SOUNDAlert typesVibration, MP3, WAV ringtones
LoudspeakerYes
3.5mm jackYes
- Beats Audio sound enhancement
MEMORYCard slotmicroSD, up to 32 GB
Internal4 GB storage, 512 MB RAM
DATAGPRSYes
EDGEYes
SpeedHSDPA, 14.4 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
WLANWi-Fi 802.11 b/g/n, Wi-Fi hotspot
BluetoothYes, v3.0 with A2DP
NFCOptional
USBYes, microUSB v2.0
CAMERAPrimary5 MP, 2592 x 1944 pixels, check quality
FeaturesGeo-tagging
VideoYes
SecondaryNo
FEATURESOSAndroid OS, v4.0 (Ice Cream Sandwich)
ChipsetQualcomm MSM7227A Snapdragon
CPU600 MHz Cortex-A5
GPUAdreno 200
SensorsAccelerometer, proximity
MessagingSMS (threaded view), MMS, Email, Push Email
BrowserHTML, Adobe Flash
RadioStereo FM radio with RDS
GPSYes, with A-GPS support
JavaYes, via Java MIDP emulator
ColorsPolar White, Stealth Black, Flamenco Red
- SNS integration
- DivX/XviD/MP4/H.263/H.264/WMV player
- Dropbox (25 GB storage)
- MP3/eAAC+/WMA/WAV player
- Google Search, Maps, Gmail,
YouTube, Calendar, Google Talk
- Organizer
- Document viewer/editor
- Voice memo/dial
- Predictive text input
BATTERYStandard battery, Li-Ion 1230 mAh
Stand-byNo official data
Talk timeNo official data
MISCPrice group
TESTSDisplayContrast ratio: 723 (nominal) / 1.300:1 (sunlight)
LoudspeakerVoice 64dB / Noise 64dB / Ring 72dB
Audio qualityNoise -87.3dB / Crosstalk -84.5dB
CameraPhoto
Disclaimer. We can not guarantee that the information on this page is 100% correct.

Bron: gsmarena.com


Wil je weten welke telefoons ik hiervoor had? Daar maak ik nog wel een apart artikeltje over!

Zodra ik de Desire C wat langer heb zal ik nog wel wat artikeltjes maken over wat mijn favo apps zijn, of ie fijn werkt etc. :)

2 opmerkingen:

  1. Ik ben eigenlijk wel al heel erg benieuwd of je al wat min puntjes bent tegen gekomen. Zoek namelijk zelf ook een nieuwe telefoon. en de htc sprak me wel aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De enige minpuntjes: geen flitser, geen lampjes op je knopjes en zware spellen ondersteund ie niet echt. Dan gaat ie haperen. Verder niks mis mee! :D

      Verwijderen