Pagina's

zaterdag 27 oktober 2012

Bekeken films #1 Superhelden deel I

8 augustus 2012


Dit is het eerste deel in mijn "bekeken films"- serie! From now on wil ik jullie op de hoogte houden welke films ik heb gezien. Ik ben echt enorm gek op films! Niks leuker om een avondje ontspannend op de bank/bed een film te kijken. Bak popcorn, een dekentje erbij, and we're ready to go!

Natuurlijk heb ik al superveel films gezien, en ik zou ze graag met jullie delen. Maar dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik ga vanaf vandaag, jullie op de hoogte houden wat ik vanaf nu gezien heb qua films. ;)

Afgelopen weken hebben mijn vriend en ik ons verwend met wat superhelden films. Knappe mannen die rondrennen en de wereld redden: ik vind 't helemaal niet erg haha! Aangezien de film "The Avengers" dit jaar is uitgekomen, en ik nog nooit ook maar iets van de superhelden die in dat verhaal voorkomen gezien had (schandalig, ik weet 't), vond ik t wel eens tijd om de afzonderlijke films te gaan bekijken. (Natuurlijk heb ik Batman & Spiderman wel gezien, maar die zitten niet in "The Avengers).

De Superhelden die wel in "The Avengers" zitten zijn:
  • Tony Stark oftewel Ironman
  • Steve Rogers oftewel Captain America
  • Bruce Banner oftewel The Hulk
  • Thor en zijn broer Loki
  • Natasha Romanoff oftewel Black Widow
  • Clint Barton oftewel Hawkeye
Al deze superhelden zijn allemaal karakters van Marvel Comics. Daarom zul je bijvoorbeeld Spiderman, Batman en Superman niet tegenkomen.

1. Thor
Als eerste hebben mijn vriend en ik Thor gekeken. Die oh zo knappe Chris Hemsworth die uit zijn wereld wordt verbannen en terecht komt op planeet aarde (vinden wij meiden niet erg! Haha!) om er daar achter te komen wat het vergt om echt een superheld te zijn.
Hier de trailer.




"De machtige, maar arrogante krijger Thor (Hemsworth) wakkert met zijn roekeloze acties een eeuwenoude oorlog aan. Thors vader Odin (Hopkins) verbant Thor naar de Aarde  en hier wordt hij gedwongen tussen de normale bevolking te leven. Hij wordt verliefd op de jonge wetenschapper Jane (Portman). Terwijl zij een relatie ontwikkelen op Aarde beseft Thor wat het vergt om een echte held te zijn wanneer zijn aartsvijand duistere krachten van Asgard naar de Aarde stuurt." - moviemeter.

Ze zijn nu ook bezig met deel 2 van deze film. Kan niet wachten tot die uitkomt!

IMDB cijfer: 7,0

2. Captain America: The First Avenger
Als tweede hebben we de film Captain America: The First Avenger gekeken. Alweer een mooie man: Chris Evans. Hij speelt de superheld Captain America. Hier de trailer. 




"Een dappere, maar zachtaardige jonge soldaat genaamd Steve Rogers moet aan een aantal experimenten deelnemen voor het Amerikaanse leger, het zogenaamde Super Soldier programma. Maar wanneer het experiment wordt stopgezet besluiten ze Steve te gebruiken om het imago van het Amerikaanse leger te verbeteren." - moviemeter.

Het grappige is, dat Chris Evans/Steve Rogers/Captain America aan het begin van de film heel iel, klein en dun is (is natuurlijk gedaan met behulp van een computer). Hier een before en after foto.
De linkerfoto is dus voordat Steve meedoet aan het project, en de rechter is na het project. Zó grappig!



IMDB cijfer: 6,8

3. Iron Man
Als 3e hebben we de eerste Iron Man film gekeken. Robert Downey Jr., die je misschien wel kent van de Sherlock Holmes films (waarin hij Sherlock speelt), speelt in deze film natuurlijk Iron Man.




"Tony Stark (Robert Downey Jr.) is een multimiljardair, industrialist en bovenal een geniale uitvinder. Hij wordt ontvoerd en gedwongen om een verschrikkelijk wapen te bouwen. In plaats daarvan construeert hij een ingenieus ijzeren pak waarmee hij weet te ontsnappen. Als hij terugkeert in de V.S. ontdekt hij een complot dat de stabiliteit van de wereld in gevaar brengt. Onder zijn alias Iron Man probeert hij het tij te keren." - moviemeter.

IMDB cijfer: 7,9

4. Iron Man 2
En als laatste hebben we Iron Man 2 gekeken. 



"Multimiljardair en geniale uitvinder Tony Stark (Robert Downey Jr.), wordt zes maanden, nadat hij zijn identiteit als 'Iron Man' heeft onthuld, opnieuw gedwongen zijn krachten te bundelen. Nu de wereld bewust is van het feit dat Tony 'Iron Man' is, wordt hij door zowel de pers als de regering onder druk gezet om zijn uitvinding en technologie met het Amerikaanse leger te delen. Tony weigert informatie te onthullen, omdat hij bang is dat het in de verkeerde handen terecht zal komen. Met Pepper Potts (Gwyneth Paltrow) en James ''Rhodey'' Rhodes (Don Cheadle) aan zijn zijde, smeedt Tony nieuwe plannen en moet hij het opnemen tegen nieuwe, duistere en gevaarlijke machten. Het duurt dan ook niet lang voordat de uiterst gevaarlijke Rus Ivan Vanko a.k.a. 'Whiplash' (Mickey Rourke) van zich laat horen..." - Moviemeter.

IMDB Cijfer: 7,1

Ik heb helemaal niks te klagen. Ik vind deze films echt te vet! Ik had dat eerlijk gezegd niet zo verwacht, aangezien er vaak nogal wat geweld in voorkomt, maar dat viel nog reuze mee vond ik. Ja, er kwam geweld en explosies in voor, maar niet storend. (Ik heb helemaal niks met geweld & explosies, ik kijk liever romkoms). Je hebt van die films, waar het echt alleen om het geweld draait, dat is bij deze film helemaal niet het geval. Ik vind de verhalen heel sterk. In alle gevallen (op Thor na) zijn het alledaagse mannen die uiteindelijk superheld worden. Dat vind ik wel leuk :)
Ik ga er zeker meer kijken!

Wat ik ook leuk vind is dat er sommige dingen gewoon terugkomen in elke film. Bijvoorbeeld het bedrijf SHIELD, dat in Thor de spullen van Jane (Nathalie Portman) afpakt, komt terug (of tot stand) in Iron Man (in deze film zie je hoe ze uiteindelijk op de naam SHIELD zijn gekomen). Ook in Captain America komt dit bedrijf voor. Ze ontwikkelen namelijk het schild voor Captain America!
Dat soort kleine dingetjes vind ik gewoon heel leuk!

Er komt nog een tweede Superhelden deel van deze post. 
Ik moet natuurlijk, The Hulk, Black Widow en Hawkeye nog zien!
Tot de volgende bekeken films!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten